8 מבוקשים נעצרו ביו"ש, בהם פעיל חמאס המעורב בפיגועי ירי

קובי פינקלר No Comments on 8 מבוקשים נעצרו ביו"ש, בהם פעיל חמאס המעורב בפיגועי ירי

כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים החשודים בירי לעבר כוחות צה"ל בקבר יוסף ובחוות גל ופעיל חמאס נוסף בג'נין שהיה מעורב במספר פיגועי ירי בתקופה האחרונה ותכנן פיגועים נוספים

צילום: דובר צה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה (בין חמישי לשישי) והבוקר למעצר שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בתום פעילות משותפת של לוחמי ימ״ס, צה"ל, מג״ב ושב"כ במחנה הפליטים ג'נין, נתפס דיאא מחמד יוסף סלאמה, בן 24, תושב מחנה הפליטים ג׳נין, פעיל חמאס כשברשותו נשק M-16. דיאא היה מעורב במספר פיגועי ירי בתקופה האחרונה ותכנן פיגועים נוספים. באיתור נוסף במרחב נתפס וסט צבאי ונשק נוסף מסוג M-16. כמו כן, נעצרו בפעילות שני חשודים נוספים.

במהלך הפעילות בג'נין נזרקו מטענים ונורה ירי מאסיבי של חמושים פלסטינים לעבר הכוחות. הכוחות ירו ירי מדוייק לעבר חמושים שזוהו במרחב וזוהו פגיעות. בצה"ל מדגישים כי שהות אזרחים בלתי מעורבים במרחב לחימה מהווה סכנת חיים ממשית.

על פי דיווחים פלסטינים, ישנם שני הרוגים ושישה עשר פצועים. אחד מההרוגים, כך על פי הדיווח הוא רופא בסהר האדום שנורה בראשו ונהרג ככל הנראה מאש הפלסטינים. על פי התיעודיים נראים החמושים פלסטינים כשהם מסתתרים מאחורי אמבולנס של הסהר האדום ויורים לעבר הכוחות.

לוחמי צה"ל פעלו בנוסף בעיר שכם, בה עצרו שני מבוקשים החשודים בירי לעבר כוחות צה"ל בעת שאבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף. כחלק מהפעילות אותר אקדח. במהלך הפעילות, נשמעו קולות ירי במרחב ונזרקו אבנים לעבר הכוחות.

צילומים: דובר צה"ל

בנוסף, כוחות צה"ל פעלו הלילה גם בעיר חברון והחרימו את נשק החשוד שימש לביצוע הירי לעבר רכב ישראלי ב-29.09.2022, באזור חקלאי הסמוך לחוות גל שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. כמו כן, הותר לפרסום כי מוקדם יותר החודש עצרו הכוחות את החשוד בביצוע הירי. בכפר בורקא שבחטיבה המרחבית שומרון נעצרו על ידי הכוחות שני מבוקשים החשודים בפעילות טרור.

בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו. המבוקשים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

אבו מאזן לפוטין: "לא סומכים על אמריקה"

בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר לו כי הוא אינו סומך על ארה"ב כמתווכת בין הישראלים לפלסטינים. "אנחנו לא סומכים על אמריקה ואתם יודעים את עמדתנו". יחד עם זאת ציין אבו מאזן כי הוא כן מרוצה מעמדתה של רוסיה כלפי העם הפלסטיני.

מושל שכם: "איבדנו שליטה על 'גוב האריות' – בגלל ישראל"

מושל שכם, אבראהים רמדאן התייחס הבוקר (שישי) בראיון לתא הטרור המכונה "גוב האריות", שאחראי על כמה מהפיגועים בשבועות האחרונים. "אנחנו ברשות איבדנו את השליטה על 'גוב האריות' ואני לא יודע איך יימשך המצב, הדם נשפך כל יום".

הוא האשים את ישראל במצב ואמר כי "איבוד השליטה של הרשות על הקבוצה החמושה נובעת מכך שישראל לא אפשרה לה להתמודד באופן עצמאי מול "גוב האריות".

המהומות בבירה

ובגזרת ירושלים עצרה המשטרה הלילה 18 חשודים במעורבות באירועי האלימות הלילה במזרח ירושלים. בשכונת ראס אל עמוד, החלו הפורעים ליידות אבנים ולהשליך בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה. באזור בית חנינא, נורו זיקוקים, וכוח משטרה, עצר שלושה ילדים שהתכוונו ליידות אבנים.

התפרעויות אלימות היו גם בשכונת שמעון הצדיק. נער יהודי בן 17 נפצע באורח בינוני בראשו לאחר שהושלכו לעברו אבנים. צעיר נוסף נפצע באורח קל. יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר שהגיע למקום שלף את נשקו האישי, לאחר שעשרות מתפרעים החלו ליידות לעברו אבנים. שוטרים שהיו במקום לא עצרו את המתפרעים. בן גביר אמר כי: "הדרג המדיני כובל את הידיים של השוטרים שלנו והגיע הזמן לעצור את ההפקרות".

היערכות

גם הבוקר המשטרה ערוכה בכוננות שיא בירושלים, בעקבות ההכרזה של חמאס על "יום זעם". בתום הערכת מצב שקיימו השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים הוחלט כי ארבע פלוגות מג"ב מבין העשר שנדרשו לכוננות יגויסו כבר משעות הבוקר המוקדמות לטובת תגבור הכוחות באזור ירושלים והעוטף.

חרף ההסלמה והמתיחות, החליטה המשטרה שלא להגביל את כניסת הערביים לתפילות יום השישי בהר הבית.



0 תגובות